Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Organisaties moeten sneller en radicaler veranderen dan ooit tevoren. Hoe brengen bedrijven het ervan af als ze deze uitdagingen aangaan en wat kunnen we van hun ervaringen leren? In Het hart van de verandering onthullen de auteurs de resultaten van hun gesprekken met meer dan tweehonderd mensen die betrokken zijn geweest bij grootschalige veranderingen. Als uitgangspunt wordt het veranderingsproces van acht stappen genomen uit Kotters internationale bestseller Leiderschap bij verandering. De uitkomsten zijn vaak verrassend.
De auteurs introduceren een nieuwe dynamiek van zien, voelen en veranderen. Deze dynamiek brengt verandering op gang en houdt deze gaande, door mensen krachtige motieven voor verandering te laten zien en door te zorgen dat ze zich anders gaan voelen. Kortom, hoe zorgt u dat de boodschap niet alleen overkomt, maar dat het gedrag van mensen ook daadwerkelijk verandert?
Met behulp van praktijkvoorbeelden presenteren de auteurs een opeenvolging van gevonden uitdagingen, gemaakte fouten en geleerde lessen. De beste leiders bij verandering gebruiken geen droge rapporten of analyses om mensen tot positieve actie te verleiden, maar handschoenen, videocamera's, vliegtuigen, verhalen, schermbeveiligingen en andere concrete elementen. Naast deze verhalen uit de praktijk bieden de auteurs tips en handvatten die u binnen uw eigen bedrijf kunt toepassen.
Het hart van de verandering is bedoeld voor mensen in verschillende beroepen en veranderingsfasen. Zowel de essentie van succesvolle verandering wordt behandeld, als de manier waarop die verandering verwezenlijkt kan worden.
Zie ook de website bij dit boek: www.theheartofchange.com
John P. Kotter is een bekende expert op het gebied van leiderschap. Hij is professor aan de Harvard Business School en auteur van verschillende boeken, waaronder de internationaal gelauwerde bestseller Leiderschap bij verandering.
Dan S. Cohen is hoofd van Deloitte Consulting LLC en geeft adviezen bij grootschalige organisatorische veranderingen.