Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Het raadsel van het ik

over persoonlijke identiteit en de vraag wie we zijn

Martijn Veltkamp
Livre relié | Néerlandais
34,90 €
+ 69 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Vernieuwende kijk op het ik

De schijnbaar simpele vraag ‘Wie ben ik?’ houdt ons vandaag de dag meer dan ooit bezig. We worden gestimuleerd onszelf te zijn, ons Ware Zelf te ontdekken, en een levenspad te kiezen dat bij ons past. Maar kan dat wel? Kunnen we onszelf wel écht kennen? Als we een beeld hebben van wie we zijn, komt dat dan wel overeen met wie we écht zijn? En bestaat er wel een ‘écht’ ik, een ware zelf?

In dit boek ontrafelt Martijn Veltkamp deze aloude vragen over het ‘ik’ door wetenschappelijke inzichten uit verschillende vakgebieden, zoals de psychologie, filosofie en sociologie, te combineren. Klassieke opvattingen zoals die van Socrates, voorbeelden uit bekende literaire romans, tot aan recente neuropsychologische bevindingen komen voorbij om te achterhalen wat identiteit nu eigenlijk precies is, waaruit ons zelf bestaat, en wat het betekent ‘jezelf’ te zijn.

Dr. Martijn Veltkamp (1980) is psycholoog en als universitair docent verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij is tevens auteur van De verborgen motor (2015) en Leven in cadans (2018).

Over het boek:

‘Martijn Veltkamp weet een zeer vernieuwend perspectief op identiteit en het zelf te schetsen’ – Prof. Matthijs Bal (University of Lincoln)

‘Herkenbaar, grondig en vol verbeelding’ – Jitze Reeder (oprichter werkidentiteit.nl)

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
391
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789464710878