En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
En raison de l'affluence sans précédent, votre commande online avec livraison à domicile peut actuellement prendre un peu plus de temps que prévu. Besoin de quelque chose d'urgence ? Choisissez de retirer dans un magasin avec du stock. Nos magasins vous accueillent à bras ouverts !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Heuristics in Analytics (SAS)

A Practical Perspective of What Influences Our Analytical World

Carlos Andre Reis Pinheiro, Fiona McNeill
Livre relié | Anglais | and SAS Business
53,45 €
+ 106 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Employ heuristic adjustments for truly accurate analysis

Heuristics in Analytics presents an approach to analysis that accounts for the randomness of business and the competitive marketplace, creating a model that more accurately reflects the scenario at hand. With an emphasis on the importance of proper analytical tools, the book describes the analytical process from exploratory analysis through model developments, to deployments and possible outcomes. Beginning with an introduction to heuristic concepts, readers will find heuristics applied to statistics and probability, mathematics, stochastic, and artificial intelligence models, ending with the knowledge applications that solve business problems. Case studies illustrate the everyday application and implication of the techniques presented, while the heuristic approach is integrated into analytical modeling, graph analysis, text analytics, and more.

Robust analytics has become crucial in the corporate environment, and randomness plays an enormous role in business and the competitive marketplace. Failing to account for randomness can steer a model in an entirely wrong direction, negatively affecting the final outcome and potentially devastating the bottom line. Heuristics in Analytics describes how the heuristic characteristics of analysis can be overcome with problem design, math and statistics, helping readers to:

  • Realize just how random the world is, and how unplanned events can affect analysis
  • Integrate heuristic and analytical approaches to modeling and problem solving
  • Discover how graph analysis is applied in real-world scenarios around the globe
  • Apply analytical knowledge to customer behavior, insolvency prevention, fraud detection, and more
  • Understand how text analytics can be applied to increase the business knowledge

Every single factor, no matter how large or how small, must be taken into account when modeling a scenario or event--even the unknowns. The presence or absence of even a single detail can dramatically alter eventual outcomes. From raw data to final report, Heuristics in Analytics contains the information analysts need to improve accuracy, and ultimately, predictive, and descriptive power.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781118347607
Date de parution :
03-03-14
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 231 mm
Poids :
430 g

Les avis