•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

High-Functioning Autism/Asperger Syndrome in Schools

Assessment and Intervention

Frank J Sansosti, Kelly A Powell-Smith, Richard J Cowan
58,45 €
+ 116 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Meeting a growing need for school-based practitioners, this book provides vital tools for improving the academic, behavioral, and social outcomes of students with high-functioning autism or Asperger syndrome (HFA/AS). Research-based best practices are presented for conducting meaningful assessments; collaborating with teachers, students, and parents to prevent school difficulties and problem solve when they occur; and developing effective individualized education programs (IEPs). In a large-size format to facilitate photocopying, the book features a wealth of practical prevention and intervention strategies, illustrated with concrete examples. Over a dozen reproducibles include interview forms and observation sheets.

This book is in The Guilford Practical Intervention in the Schools Series, edited by Sandra M. Chafouleas.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
257
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781606236703
Date de parution :
26-05-10
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
207 mm x 266 mm
Poids :
580 g

Les avis