•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Housework and Housewives in American Advertising

Married to the Mop

Jessamyn Neuhaus
Livre relié | Anglais
93,95 €
+ 187 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Housework and Housewives in American Advertising traces the surprisingly persistent depiction of housework as women's work in advertising from the late 1800s to today. Jessamyn Neuhaus shows advertising to be our most significant public discourse about housework, analyzing print ads and TV commercials, as well as ad agency documents and trade journals, to demonstrate how the housewife figure framed household labor as exclusively feminine care for the family. Paying particular attention to the transitional decades of the 1970s and 1980s, Neuhaus demonstrates that even when overtly stereotypical images of housewives became unmarketable, advertising continued to gender housework with the more racially diverse and socially acceptable 'housewife moms' of today.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
273
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780230114890
Date de parution :
16-11-11
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
140 mm x 211 mm
Poids :
453 g

Les avis