•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

How Scholars Trumped Teachers

Constancy and Change in University Curriculum, Teaching, and Research, 1890-1990

Larry Cuban
Livre broché | Anglais
34,95 €
+ 69 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Examining a century of university history, Larry Cuban tackles the age-old question: What is more important, teaching or research? Using two departments (history and medicine) at Stanford University as a case study, Cuban shows how universities have organizationally and politically subordinated teaching to research for over one hundred years. He explains how university reforms, decade after decade, not only failed to dislodge the primacy of research but actually served to strengthen it. He examines the academic work of research and teaching to determine how each has influenced university structures and processes, including curricular reform. Can the dilemma of scholars vs. teachers ever be fully reconciled? This fascinating historical journey is a must read for all university administrators, faculty, researchers, and anyone concerned with educational reform.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
288
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780807738641
Date de parution :
12-03-99
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
144 mm x 215 mm
Poids :
412 g

Les avis