Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

How to Enter China

Choices and Lessons

Yadong Luo
Livre relié | Anglais
113,45 €
+ 226 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Whether or not foreign companies can succeed in China is largely determined by how they enter the market. This book offers insightful lessons to international managers in this area. It integrates views of both foreign business and Chinese government, describes entry choices and related governmental policies, compares pros and cons of each entry choice for foreign firms, and provides a series of thoughtful advice to business people.
The book illuminates how to enter China for international corporations seeking preemptive opportunities and long-term competitive positions abroad. It presents China's investment environment at the turn of a new century; outlines the impact of China's WTO membership on these companies; articulates each of the entry mode choices available to foreign companies; analyzes factors underlying entry mode selection and equity ownership arrangement; and provides insight into entry mode selection from case studies. It also synthesizes relevant literature, offers managerial lessons regarding entry strategies, and illustrates Chinese government views and expectations of MNCs.
By choosing an entry mode that fits organizational capabilities, objectives, and environmental contingencies, foreign businesses can accomplish their strategic goals, prevent uncompensated exposure of proprietary knowledge, and mitigate transactional hazards that may be precipitated during allocation and local operations. Students taking a "Doing Business in China" course, executives interested in foreign investment, and scholars interested in international expansion will find How to Enter China invaluable for those purposes.
Yadong Luo is Professor of Management, University of Miami.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
336
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780472111886
Date de parution :
01-02-01
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
160 mm x 237 mm
Poids :
616 g

Les avis