Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Sciences humaines & sociales
  5. Sociologie
  6. How to Use Value-Added Analysis to Improve Student Learning

How to Use Value-Added Analysis to Improve Student Learning

A Field Guide for School and District Leaders

Kate Kennedy, Mary Peters, James M Thomas
Livre broché | Anglais
60,95 €
+ 121 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A step-by-step guide to transforming student learning with value-added analysis

Value-added analysis is the most robust, statistically significant method available for helping educators quantify student progress over time. This powerful tool also reveals tangible strategies for improving instruction. Built around the work of Battelle for Kids, this book provides a field-tested continuous improvement model for using value-added information to increase student learning. The five-step process shows how to:

  1. Create the conditions for success
  2. Examine district, school, and classroom reports to assess strengths and challenges
  3. Use these reports to create an improvement plan
  4. Implement instructional changes
  5. Evaluate and adjust the changes as the new school year starts

Each chapter includes case studies, real-life examples, action steps, and reflective questions in addition to numerous tools, samples, and protocols for implementing the model. By focusing on specific professional practices associated with gains in student performance, conversations shift from blame to analysis, from defensiveness to professional learning, and from micromanagement to inquiry--a fresh perspective that results in student success!

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
200
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781412996334
Date de parution :
30-11-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
175 mm x 251 mm
Poids :
408 g

Les avis