Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Humanitarian Business

Thomas G Weiss
Livre relié | Anglais
111,45 €
+ 222 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

With some 50 million people living under duress and threatened by wars and disasters in 2012, the demand for relief worldwide has reached unprecedented levels. Humanitarianism is now a multi-billion dollar enterprise, and aid agencies are obliged to respond to a range of economic forces in order to 'stay in business'.

In his customarily hard-hitting analysis, Thomas G. Weiss offers penetrating insights into the complexities and challenges of the contemporary humanitarian marketplace. In addition to changing political and military conditions that generate demand for aid, private suppliers have changed too. Today's political economy places aid agencies side-by-side with for-profit businesses, including private military and security companies, in a marketplace that also is linked to global trade networks in illicit arms, natural resources, and drugs. This witch's brew is simmering in the cauldron of wars that are often protracted and always costly to civilians who are the very targets of violence. While belligerents put a price-tag on access to victims, aid agencies pursue branding in a competition for 'scarce' resources relative to the staggering needs. As marketization encroaches on traditional humanitarianism, it seems everything may have a priceÑfrom access and principles, to moral authority and lives.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
200
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780745663319
Date de parution :
04-03-13
Format:
Livre relié
Format numérique:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Dimensions :
150 mm x 211 mm
Poids :
430 g

Les avis