•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Imposteur

Julien Doré
19,99 €
+ 19 points
Pré-commander, disponible à partir du 08-11-2024
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

17 jaar geleden won Julien de Nouvelle Star 2007.
Het opnieuw bezoeken van de liedjes van anderen, door de benadering ervan te transformeren, was voor die tijd volkomen nieuw. Sindsdien is deze signatuur een klassieker geworden in dit soort tv-programma’s.
“Ik wil erin slagen te zeggen wie ik ben, in de woorden van anderen, voordat ik mijn eigen woorden deel.”
Het vinden van je identiteit, je legitimiteit door een repertoire uit te voeren dat niet van jou is, is niet eenvoudig.
“Imposter” is bijna twintig jaar later de cirkel rond, heeft het haarspeldje verroest in dit haar dat is gegroeid, in een tijdperk dat niet langer het valse van het echte weet te onderscheiden, het mooie van het lelijke, het bedrog van het legitimiteit .
Verbind het huidige moment met de geschiedenis van herinneringen.
Dat is uiteindelijk Bedrieger.
Maanden werken in de studio, chatten op Instagram of Whatsapp met K-maro, Sharon Stone, de L5, Philippe Risoli, Francis Cabrel en vele anderen om met hen te praten over het idee van een project, de wens om met de tijdloosheid van hun liedjes, nodig ze uit om anderen te zingen of gewoon een moment te delen. “Vertel ze in het heden, in hoeverre ze aanwezig zijn in de geschiedenis van mijn herinneringen”.
Zo komen Sharon Stone, Francis Cabrel en Hélène Ségara op dit schijfje 3 duetten met hem delen.
De eerste moedigt hem aan op een avond, toen hij nog niets was, in een pak dat te groot voor hem was, en al liedjes van anderen zong, met pianostem. Die avond luistert niemand naar haar, behalve zij.
De tweede verandert zijn kindertijd en injecteert bij hem het verlangen om muziek te maken. En sindsdien heeft het zijn relatie met dit vak geïnspireerd, met het belang van stilte, afstand, bescheidenheid en respect.
De derde glijdt zijn adolescentie binnen als een toevluchtsoord, een bunkerkamer waarin hij naar haar luistert, alsof de vijandige buitenkant niet bestaat.
Van Cuitas les bananen tot Die on stage, via All the women in your life, A happy man of Moi Lolita, de aanpak is identiek, een terugkeer naar de toekomst waar zolang er liedjes zijn, waar zolang we de Als we het recht hebben om ze te zingen, zal er iets in ons niet sterven.

Rode versie

Playlist

1. Pourvu qu elles soient douces
2. Mourir sur scene
3. La kiffance
4. Toutes les femmes de ta vie
5. Les demons de minuit
6. Un homme heureux
7. Fly me to the moon
8. Femme like u
9. Sara perche ti amo
10. Pull marine
11. Paroles paroles
12. Cuitas les bananas
13. Sensualite
14. Ah les crocodiles
15. Les sunlights des tropiques
16. Couleur menthe a l eau
17. Les yeux de la mama
18. Moi lolita
19. Tous les garcons et les filles
20. Qui saura

Spécifications

Parties prenantes

Artiste :
Julien Doré
Maison de disques :
COLUMBIA

Contenu

Langue:
Français

Caractéristiques

EAN:
0198028228626
Date de parution :
08-11-24
Format:
CD

Les avis