Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Inclusion and Psychological Intervention in Schools

A Critical Autoethnography

John Quicke
Livre relié | Anglais | Inclusive Education: Cross Cultural Perspectives | n° 6
139,95 €
+ 279 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Within the field of inclusive education, a growing body of literature has contributed to a developing knowledge and understanding of conceptual, empirical, philosophical issues and ideas. However, there is still an urgent need for more detailed accounts of how the struggle for change takes place or 'gets done' in specific contexts involving particular people. This important book seeks to meet some of these needs by providing stories from the working life of an educational psychologist in England, and his interventions in schools in attempting to contribute to meeting the diverse needs of a range of pupils. In painstaking, sensitive and reflective ways, Quicke offers us some moving insights, detailed observations, challenging questions, which combine to pow- fully establish a picture of the complex, social and cultural contexts called schools, in which the struggle for inclusive thinking, values and relations are to be realized. The author describes himself as a 'reflective practitioner', whose work is not id- logically neutral, but informed by a deep commitment and belief in the well-being of all children. He calls his approach 'autoethnographic' in order to emphasize the se- reflective nature of the activity. Thus, the stories involve insights into the ambiguity, self-doubt, contradictions, dilemmas and real messiness of his position and expe- ences within his work context.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
188
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 6

Caractéristiques

EAN:
9781402063671
Date de parution :
05-11-07
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
462 g

Les avis