Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Inclusive Education

Perspectives on Pedagogy, Policy and Practice

Livre relié | Anglais | Routledge Education Studies
168,95 €
+ 337 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Inclusive education is complex, multi-faceted and ever-changing and to date there has been no fixed definition of what is meant by the term 'inclusion', leading to confusion about what inclusive education actually means in practice.

This key text introduces readers to the underlying knowledge and wider complexities of inclusion and explores how this can relate to practice. Considering inclusion as referring to all learners, it surveys the concept of inclusive practice in its broadest sense and examines its implementation in a variety of educational institutions.

Throughout the book, international contributors consider this broader concept to critically evaluate the realities of practically implementing inclusive objectives. Each chapter assesses key theories and concepts alongside a range of examples to encourage students to think critically and reappraise their own experience as learners.

Key topics covered include:

- studying the definition of inclusion

- the relevance of pedagogy in inclusive practice
- how to lead and manage for inclusion
- the issue of inclusion in early years, primary, secondary and post-16 settings
- inclusive practice for families

- international perspectives on inclusive practice.

Fully illustrated with tasks, case studies, discussion questions and recommended reading, Inclusive Education is essential reading for second and third year students looking to extend their research and writing, and to develop their critical and reflective thinking.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
180
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138913899
Date de parution :
29-04-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
175 mm x 246 mm
Poids :
520 g

Les avis