•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Investigating Disciplinary Literacy

A Framework for Collaborative Professional Learning

Christina L Dobbs, Jacy Ippolito, Megin Charner-Laird
Livre relié | Anglais
94,95 €
+ 189 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Investigating Disciplinary Literacy provides practical, research-based guidance for teachers seeking to strengthen students' reading, writing, and communication skills in subjects from the humanities to the sciences. The authors present a framework for conducting professional development cycles based on disciplinary literacy-related learning and district-based research projects they have conducted over the past five years.

The book outlines the steps in the cycle and identifies four "working habits" essential to initiating and sustaining disciplinary literacy projects: balancing content with process; creating a culture of adaptation and invention; attending equally to intermediate and subject-specific literacy skills; and positioning teachers and leaders as learners within projects. The book, written in a reader-friendly voice, shows how educators can collaboratively explore and implement disciplinary literacy-related practices in context-specific, meaningful ways.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781682530696
Date de parution :
15-08-17
Format:
Livre relié
Format numérique:
Bibliotheekbinding
Dimensions :
157 mm x 234 mm
Poids :
385 g

Les avis