Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Is Voting for Young People?

Martin P Wattenberg
Livre broché | Anglais
34,95 €
+ 69 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In 2008, everyone expected young people to turn out to vote in record numbers for the first youthful, hip, new media-savvy, African American presidential candidate in history. They didn't. When Obama ran for re-election, he targeted young voters and they still didn't come to the polls in overwhelming numbers. What will happen in 2016, another potential history-making election?

Is Voting for Young People?

explores the reasons why young people are less likely to follow politics and vote in the United States (as well as in many other established democracies) no matter who the candidates are, whether they tweet or blog, or what the issues may be. This brief, accessible, and provocative book suggests ways of changing that, and now includes a new chapter on young people's role in the 2008, 2012, and 2014 elections, looking ahead to 2016.

New to the Fourth Edition:

  • A new introduction placing current youth voting trends in context with recent elections.
  • A new Chapter 8 covering the elections of 2008, 2012, and 2014--looking ahead to 2016.
  • Updated voting data on 2012 and 2014 elections.
  • A new concluding chapter offering recommendations for improving young voter turnout.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
248
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138962408
Date de parution :
26-11-15
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
294 g

Les avis