Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Jan van Goyen »Painting Bad«

Reindert Falkenburg
Livre broché | Anglais | BildEvidenz
27,95 €
+ 55 points
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The word schilderachtig - painterly - captures the paradoxical phenomenon that early seventeenth-century Dutch landscape paintings emphatically favor the unassuming nature of the countryside in order to bring out the very artfulness of their pictorial representation.Dutch seventeenth-century landscape painting has often been characterized as schilderachtig - literally: »painterly.« Referring to a certain looseness in the handling of the brush, the seemingly tautological and rarely critically discussed term also captures the idea that the landscape image »realistically« renders the, rather unassuming, idiosyncrasies of the Dutch countryside, including the often-overcast skies, moist and windy atmospheric conditions, without any aesthetic or other value judgement about the appropriateness of these motifs for a work of art. The book argues that early in the seventeenth century, however, the term had specifically rhyparographic connotations related to the proverbial Hollandse botheid (»Dutch rudeness«). In accordance, Jan van Goyen (1596-1656) and others began to depict base and even hideous aspects of the countryside not as the coincidental result of an indiscriminatory pictorial mimesis concept, but resulting from a preference for motifs of questionable »paint-worthiness« - in order, by way of contrast, to bring out the painter`s art-full representational skill per se. Schilderachtig stood for the contradictio in picturis of Hollandse botheid as a paradoxical means to evince »painterly« artifice.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
232
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9783835355538
Date de parution :
23-07-24
Format:
Livre broché
Dimensions :
157 mm x 20 mm
Poids :
542 g

Les avis