Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Jazz and the Philosophy of Art

Lee B Brown, David Goldblatt, Theodore Gracyk
Livre relié | Anglais
188,95 €
+ 377 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Co-authored by three prominent philosophers of art, Jazz and the Philosophy of Art is the first book in English to be exclusively devoted to philosophical issues in jazz. It covers such diverse topics as minstrelsy, bebop, Voodoo, social and tap dancing, parades, phonography,

musical forgeries, and jazz singing, as well as Goodman's allographic/autographic distinction, Adorno's critique of popular music, and what improvisation is and is not.

The book is organized into three parts. Drawing on innovative strategies adopted to address challenges that arise for the project of defining art, Part I shows how historical definitions of art provide a blueprint for a historical definition of jazz. Part II extends the book's commitment to social-historical contextualism by exploring distinctive ways that jazz has shaped, and been shaped by, American culture. It uses the lens of jazz vocals to provide perspective on racial issues previously unaddressed in the work. It then examines the broader premise that jazz was a socially progressive force in American popular culture. Part III concentrates on a topic that has entered into the arguments of each of the previous chapters: what is jazz improvisation? It outlines a pluralistic framework in which distinctive performance intentions distinguish distinctive kinds of jazz improvisation.

This book is a comprehensive and valuable resource for any reader interested in the intersections between jazz and philosophy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
302
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138241350
Date de parution :
07-02-18
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
594 g

Les avis