Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Vie pratique
  4. Art & Culture
  5. Musique
  6. Musique classique
  7. Johann Mattheson's Pièces de Clavecin and Das Neu-Eröffnete Orchestre

Johann Mattheson's Pièces de Clavecin and Das Neu-Eröffnete Orchestre

Mattheson's Universal Style in Theory and Practice

Margaret Seares
Livre relié | Anglais | Royal Musical Association Monographs
188,95 €
+ 377 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A prolific music theorist and critic as well as an established composer, Johannes Mattheson remains surprisingly understudied. In this important study, Margaret Seares places Mattheson's Pièces de clavecin (1714) in the context of his work as a public intellectual who encouraged German musicians and their musical public to eschew what he saw as the hidebound traditions of the past, and instead embrace a universalism of style and expression derived from contemporary currents in music of the leading European nations. Beginning with the early non-musical writings by Mattheson, Seares places them in the context of the cosmopolitan city-state of Hamburg, before moving to a detailed study of his first major musical treatise Das neu-eröffnete Orchestre of 1713, in which he espoused his views about the musics of the past and present and, in particular, the characteristics of the musics of Germany, Italy, France and England. This latter section of the treatise, Part III, is edited and translated into English in the book's appendix - the first such translation available. Seares then moves on to an evaluation of the Pièces de clavecin as a work in which Mattheson reflects in musical terms the themes of modernism (in the sense of à la mode) and universalism that are such a strong part of his writings of the period, and a work that represents an important precursor for the keyboard suites of Johann Sebastian Bach and Georg Frideric Handel.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
136
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781472438461
Date de parution :
28-09-14
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
150 mm x 246 mm
Poids :
294 g

Les avis