Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
An associate of Benjamin Franklin and hero of the American War of Independence, John Paul Jones was the first captain to sail an American warship under an American flag and was instrumental in the creation of a coordinated naval force for the new republic. Across the Atlantic, the "Scotch Renegade" had a far less enviable reputation, being most commonly remembered as a privateer and villain following his daring raids on British ports. This judgment would stand for a century or more. The 1875 edition of the Encyclopedia Britannica exemplified this attitude: "Though [Jones] certainly ranks as an officer of the Untied States, the independent manner in which he cruised might well suggest letters of marquee rather than a government commission" - in other words, there was a whiff of the pirate about him.
Frank Walker charts the career of this rugged individualist, from his beginnings as a young apprentice in the English port of Whitehaven and early voyages aboard slave ships, to his commission as an American naval officer who led and attack on that very port and continued to harass British shipping as part of the effort to bring the Revolutionary War to a close. His battle with a British man o' war off Flamborough Head remains the longest continuous naval engagement in the age of sail in British naval history. There then followed an extraordinary interlude in Russia, where John Paul Jones fought successfully for Catherine the Great against the Turks, only to be hounded out of the country by a sexual scandal that was almost certainly fabricated by his enemies. And this was not the only apparently disreputable episode in Jones's life; on other occasions he was accused of a barbarous, indeed fatal punishment of a member of his crew, and more or less fled for his life after killing another.
Interrogating numerous contemporary sources, this book gives an accurate and balanced account of the life of this controversial and fascinating character. Crucially, Frank Walker has examined the scenes of Jones's greatest triumphs during his cruise around the British Isles, to shed new light on his methods, and some would say--in their incredible daring--his madness!