Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Journalism Design

Interactive Technologies and the Future of Storytelling

Skye Doherty
Livre broché | Anglais | Disruptions
27,45 €
+ 54 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Journalism Design is about the future of journalism. As technologies increasingly, and continually, reshape the way we interact with information, with each other and with our environment, journalists need new ways to tell stories.



Journalists often see technology as something that improves what they are doing or that makes it more convenient. However, the growing might of technology companies has put journalism and news organisations in a difficult position: readers and revenues have moved, and platforms exert increasing control over story design. Skye Doherty argues that, rather than adapting journalism to new technologies, journalists should be creating the technologies themselves and those technologies should be designed for core values such as the public interest. Drawing from theories and practices of interaction design, this book demonstrates how journalists can use their expertise to imagine new ways of doing journalism. The design and development of the NewsCube, a three-dimensional storytelling tool, is detailed, as well as how interaction design can be used to imagine new forms of journalism. The book concludes by calling for closer ties between researchers and working journalists and suggests that journalism has a hybrid future - in newsrooms, communities, design studios and tech companies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
92
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781032178844
Date de parution :
30-09-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
117 g

Les avis