Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Vie pratique
  4. Art & Culture
  5. Musique
  6. Musique classique
  7. Jumping to Conclusions: The Falling-Third Cadences in Chant, Polyphony, and Recitative

Jumping to Conclusions: The Falling-Third Cadences in Chant, Polyphony, and Recitative

Richard Hudson
Livre broché | Anglais
67,95 €
+ 135 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book concerns the cadences which reach their conclusion by jumping from scale degree 3 down to 1 or to 1-7-1. The chronological history commences in Gregorian Chant, where the falling third is often preceded by scale degree 4, forming the striking figure 4-3-1. The cadences move, along with the borrowed chant melodies, into the polyphony of the late 14th, 15th and 16th centuries. Here, melodic figures with the shape of 4-3-1, but on any scale degree, become a significant element of style. At cadence the unbroken melodic progression 4-3-1-7-1 may lie entirely in the upper voice, or 4-3-1 may occur in a lower voice followed by 7-1 in the upper. The general effect of the falling third changes as the surrounding musical elements change and as polyphony itself evolves through time. The cadences are reborn in recitative, first in an unbroken form with 4-3-1-7-1 in the voice, later in a broken form with 4-3-1 in the voice, 7-1 in the instrumental continuo part. Many evolving rhythmic, harmonic, melodic, and other elements are important in the cadences, but two are especially significant, for they lead to difficult problems for later performers. These concern (1) the structure in which the accompaniment's V chord is notated directly below the voice's first or single scale degree 1, and (2) the possibility of an appoggiatura on scale degree 2 between the two notes of the falling third. The book suggests some new and unexpected solutions to both these problems and concludes with a brief history of the 4-3-1 figure. The book includes many musical examples by composers such as Dunstable, Dufay, Josquin, Palestrina, A. Scarlatti, J.S. Bach, Handel, Telemann, Haydn, Mozart, Schubert, Mendelssohn and Rossini.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138262997
Date de parution :
02-12-16
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
452 g

Les avis