Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Just Price in the Markets

A History

Charles R Geisst
Livre relié | Anglais
33,95 €
+ 67 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

A concise history of "just price," from Aristotle to the present day

The question of what constitutes a fair price has been at the center of market interactions since the time of Aristotle. Should a seller sell to the highest bidder, or is there some other standard, such as a morally defined price, to be applied? Charles R. Geisst traces the ways that philosophers, religious leaders, and economists have sought to answer that question, from antiquity through the modern era.

Aristotle's thinking on usury influenced the idea of pricing well into the Renaissance. In his view, money was barren and should not be used to beget more money. As trade became more extensive, the strictures placed on pricing by Aristotelian thinking began to fall away, replaced by Roman and common-law conceptions of value and interest. Geisst's book follows the evolution of that thought--influenced along the way by figures such as Copernicus, Fibonacci, Adam Smith, Marx, Cassel, and Keynes--and charts parallel developments in European and Islamic notions of fair pricing.

Today, pricing is seen as an economic inevitability, dictated by the laws of supply and demand. But this has not always been the case. As Geisst argues, the idea of a just price was once a moral concept, long before it was an economic one.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
280
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780300268331
Date de parution :
22-08-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
154 mm x 236 mm
Poids :
521 g

Les avis