Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Leading a Business School

Julie Davies, Howard Thomas, Eric Cornuel
Livre relié | Anglais
168,95 €
+ 337 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Business schools are critical players in higher education, educating current and future leaders to make a difference in the world. Yet we know surprisingly little about the leaders of business schools. Leading a Business School demystifies this complex and dynamic role, offering international insights into deans' dilemmas in different contexts and situations. It highlights the importance of deans creating challenging and supportive learning cultures to enhance business and management education, organizations and society more broadly.

Written by renowned experts on the role of the dean, Julie Davies, Howard Thomas, Eric Cornuel and Rolf D. Cremer, the book traces the historical evolution of the business school deanship, the current challenges and future sources of disruption. The leadership characteristics and styles of business school deans are presented based on an examination of different dimensions of their roles. These include issues of strategic positioning, such as financial viability, prestige, size, mission, age, location and programme portfolios, as well as the influences of rankings, sector accreditations, governance structures, networks and national policies on strategy implementation. Drawing on international case studies and deans' development programmes globally, the authors explore constraints on deans' autonomy, university and external relations, and how business school deans add value over the period of their tenures.

This candid and well-researched book is essential reading for aspiring business school leaders, those hiring and working with deans, and other higher education leaders.

The Open Access version of this book, available at http: //www.taylorfrancis.com, has been made available under a Creative Commons Attribution-Non Commercial-No Derivatives (CC-BY-NC-ND) 4.0 license. Funded by EFMD Global.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
216
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781032013091
Date de parution :
04-01-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
508 g

Les avis