Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Leading With Inquiry and Action

How Principals Improve Teaching and Learning

Matthew C Militello, Sharon F Rallis, Ellen B Goldring
Livre broché | Anglais
60,95 €
+ 121 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

"This essential guide for educational leaders skillfully blends scholarship with practice and integrates theory with real-world examples. Through case studies, the authors show the reader how to develop, support, and improve a collaborative, inquiry-action process for improving teaching and learning. If we are going to have schools that successfully educate all students to high standards, then we need principals who translate the lessons of this book into practice."
--Andrew Lachman, Executive Director
Connecticut Center for School Change

Enhance learning with a collaborative, inquiry-based system of leadership!

With sociopolitical forces prompting calls for school improvement, school leaders look for ways to expand their expertise in instructional leadership and strengthen their role in shaping classroom practice.

Leading With Inquiry and Action presents a systematic, ongoing process for collecting information, making decisions, and taking action to improve instruction and raise student achievement. The authors illustrate this collaborative inquiry-action cycle with a running vignette of an experienced principal and offer questions and exercises to guide individual reflection and group discussion. Thoroughly grounded in research, this book helps administrators:

  • Identify areas for instructional improvement
  • Determine community-supported solutions and build stakeholder commitment
  • Articulate an action plan based on multiple data sources
  • Take steps that support teacher development
  • Systematically evaluate program results

Educational improvement requires informed leadership. This practical guide provides an efficient and functional framework for transforming current or aspiring principals into inquiry-minded, action-oriented instructional leaders.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
168
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781412964142
Date de parution :
01-07-09
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
178 mm x 251 mm
Poids :
362 g

Les avis