•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Histoire & Politique
  5. Histoire
  6. Europe
  7. Loyalty, Memory and Public Opinion in England, 1658-1727

Loyalty, Memory and Public Opinion in England, 1658-1727

Edward Vallance
209,45 €
+ 418 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book makes an important contribution to the ongoing debate over the emergence of an early modern 'public sphere'. Focusing on the petition-like form of the loyal address, it argues that these texts helped to foster a politically aware public by mapping shifts in the national 'mood'. Covering addressing campaigns from the late-Cromwellian to the early Georgian period, the book explores the production, presentation, subscription and publication of these texts. It argues that beneath partisan attacks on the credibility of loyal addresses lay a broad consensus about the validity of this political practice. Ultimately, loyal addresses acknowledged the existence of a 'political public' but did so in a way which fundamentally conceded the legitimacy of the social and political hierarchy. They constituted a political form perfectly suited to a fundamentally unequal society in which political life continued to be centered on the monarchy.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780719097034
Date de parution :
02-05-19
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 236 mm
Poids :
476 g

Les avis