•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Making Online News- Volume 2

Newsroom Ethnographies in the Second Decade of Internet Journalism

Paterson Chris
Livre broché | Anglais | Digital Formations | n° 67
80,95 €
+ 161 points
Livraison 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Online journalism has taken center stage in debates about the future of news. Instead of speculating, this volume offers rich empirical evidence about actual developments in online newsrooms. The authors use ethnographic methodologies to provide a vivid, close analysis of processes like newsroom integration, the transition of newspaper and radio journalists to digital multimedia production, the management of user-generated content, the coverage of electoral campaigns, the pressure of marketing logics, the relationship with bloggers or the redefinition of news genres. This second volume of Making Online News presents twelve all-new case studies of newsrooms around the world, including the United States of America, United Kingdom, Belgium, Denmark, Norway, Zimbabwe and Malaysia.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
186
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 67

Caractéristiques

EAN:
9781433110641
Date de parution :
14-05-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
147 mm x 224 mm
Poids :
294 g

Les avis