Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Making Sense of Media and Politics

Five Principles in Political Communication

Gadi Wolfsfeld
Livre broché | Anglais
55,95 €
+ 111 points
Format
Livraison sous 1 à 4 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Politics is above all a contest, and the news media are the central arena for viewing that competition. One of the central concerns of political communication has to do with the myriad ways in which politics has an impact on the news media and the equally diverse ways in which the media influences politics. Both of these aspects in turn weigh heavily on the effects such political communication has on mass citizens.

In Making Sense of Media and Politics, Gadi Wolfsfeld introduces readers to the most important concepts that serve as a framework for examining the interrelationship of media and politics:

  • political power can usually be translated into power over the news media
  • when authorities lose control over the political environment they also lose control over the news
  • there is no such thing as objective journalism (nor can there be)
  • the media are dedicated more than anything else to telling a good story
  • the most important effects of the news media on citizens tend to be unintentional and unnoticed.

By identifying these five key principles of political communication, the author examines those who package and send political messages, those who transform political messages into news, and the effect all this has on citizens. The result is a brief, engaging guide to help make sense of the wider world of media and politics and an essential companion to more in-depths studies of the field.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
150
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780415885232
Date de parution :
10-02-11
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
204 g

Les avis