Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Economie & Management
  5. Management
  6. Nationalisation
  7. Making Sense of Organizational Change and Innovation in Health Care

Making Sense of Organizational Change and Innovation in Health Care

An Everyday Ethnography

Anne Reff Pedersen
Livre broché | Anglais | Routledge Studies in Health Management
85,45 €
+ 170 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the hospital via organisational ethnography (OE), an approach that involves a mix of fieldwork methods designed to analyse the hospital which also includes participatory observation, qualitative interviews and shadowing.



One way to define a hospital is by its high level of formal organisation, resulting in written or digital communication as the main source of communication in patient journals, minutes and medical and quality guidelines. In contrast, in this book, the aspects of the informal organisation will be the focus. In spite of the many formal regulations of healthcare, hospitals are also chaotic organising places where many different groups of people interact in order to negotiate, to practice and to make sense of daily work tasks. The underlying argument is that, in the mundane everyday life of hospitals, frontline workers and their interactions with patients and local managers remain at the core of organising hospitals. The overall purpose of this book is to report stories back from the field of healthcare, demonstrating how people, spaces and work (as examples of events) become important elements of organising hospitals.



The book will be of interest to students and scholars in and across healthcare management, organisation studies, ethnography, sociology, qualitative methods, anthropology, service management and cultural studies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
152
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367776923
Date de parution :
01-04-21
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
152 mm x 226 mm
Poids :
204 g

Les avis