Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Marketing Beef in Japan

William A Kerr, Kurt K Klein, Andrew D O'Rourke, Jill E Hobbs
Livre relié | Anglais
60,95 €
+ 121 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The authors investigate the market for beef in Japan. Using simply explained economic concepts, they analyze each of the main determinants of the demand for beef in Japan to provide the reader with an in-depth understanding of this enigmatic market. Each chapter analyzes a specific aspect of the beef market--price, foreign competition, or the impact of culture and history--and the resulting effects. Marketing Beef in Japan is a succinct summary of the latest information and thought on this complex market, from authors who clearly convey their unique and diverse expertise.

Everything from changing Japanese tastes and market trends to demographics and government regulations is discussed by the authors of Marketing Beef in Japan. It is a vital resource for firms that plan to export to Japan or wish to do so. Among the many topics explored are:
  • insights into Japan's complex multi-layered beef distribution system
  • historical and cultural determinants of beef consumption
  • the unique nature of the multiple niche beef markets available in Japan
  • the effect of changing import regulations
  • analysis of the potential of major beef exporting countries to supply the Japanese market
  • technical requirements for placing perishable product into the Japanese market
  • predictions for the future evolution of the Japanese beef market

    With all economic concepts and terms simply explained, Marketing Beef in Japan is an ideal guide for students and researchers in agricultural economics, agribusiness, marketing, and international trade. Agribusiness executives, consultants, and researchers with an interest in the Asia-Pacific market will find the book an informative reference for successful ventures into the Japanese beef market. While the book provides specific insights for this market, readers can also use it as a model for marketing case studies of consumption trends in any market.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
201
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781560220442
Date de parution :
21-07-94
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 221 mm
Poids :
521 g

Les avis