•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Maslow's hiërarchie van behoeften

Vitale informatie krijgen over hoe mensen te motiveren

Pierre Pichère
Livre broché | Néerlandais
9,99 €
+ 19 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Begrijp de essentie van de behoeftehiërarchie van Maslow (ook bekend als de behoeftepiramide van Maslow) in slechts 50 minuten met dit praktische en beknopte boek. Zoals de naam al aangeeft, is de behoeftehiërarchie van Maslow een weergave van fysiologische en spirituele behoeften. Het is een psychologisch model dat oorspronkelijk werd gecreëerd door de Amerikaanse psychologen Abraham Maslow en Carl Rogers in de vorm van verschillende stellingen, die later werden aangepast tot een piramide. Deze piramide stelt gebruikers in staat de behoeften van de mens te definiëren en wordt gebruikt in allerlei sectoren van de economische wereld, met name in marketing en management. Dit boek biedt u een handige inleiding tot de behoeften van de mens, gaande van de meest elementaire en essentiële tot de minder tastbare, zoals zelfverbetering. U leert niet alleen hoe u de vijf niveaus van behoeften kunt identificeren, maar u zult ook casestudy's uit de praktijk bekijken, de tekortkomingen van het model ontdekken, waaronder het etnocentrisme, en kennismaken met verwante modellen, zoals de ERG-theorie. Over de behoeftehiërarchie van Maslow: De behoeftehiërarchie van Maslow ontstond in de jaren 1940 en had tot doel een nieuwe benadering van de humanistische psychologie te introduceren. Maslow onderscheidt vijf verschillende niveaus van behoeften: behoeften aan veiligheid, erkenning, waardering, zelfrealisatie en fysiologische behoeften. Het model maakt de eenvoudige en effectieve identificatie van behoeften mogelijk, zolang ze niet worden beschouwd als verschillende stadia, maar als een geheel. In dit boek ontdekt u hoe de behoeftehiërarchie van Maslow u kan helpen, leert u hoe u deze kunt gebruiken om behoeften te definiëren, en gebruikt u de resultaten om uw marketingstrategieën aan te passen. Een duidelijke uitleg van de voordelen en mogelijke nadelen van de methode, een bespreking van een praktische casus en een inleiding tot verwante modellen geven u de instrumenten die u nodi

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
30
Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9782808064033
Date de parution :
20-01-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
129 mm x 198 mm
Poids :
40 g

Les avis