Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Measurement Models for Psychological Attributes

Klaas Sijtsma, L Andries Van Der Ark
93,45 €
+ 186 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Despite the overwhelming use of tests and questionnaires, the psychometric models for constructing these instruments are often poorly understood, leading to suboptimal measurement. Measurement Models for Psychological Attributes is a comprehensive and accessible treatment of the common and the less than common measurement models for the social, behavioral, and health sciences. The monograph explains the adequate use of measurement models for test construction, points out their merits and drawbacks, and critically discusses topics that have raised and continue to raise controversy. Because introductory texts on statistics and psychometrics are sufficient to understand its content, the monograph may be used in advanced courses on applied psychometrics and is attractive to both researchers and graduate students in psychology, education, sociology, political science, medicine and marketing, policy research, and opinion research.

The monograph provides an in-depth discussion of classical test theory and factor models in Chapter 2; nonparametric and parametric item response theory in Chapter 3 and Chapter 4, respectively; latent class models and cognitive diagnosis models in Chapter 5; and discusses pairwise comparison models, proximity models, response time models, and network psychometrics in Chapter 6. The chapters start with the theory and methods of the measurement model and conclude with a real-data example illustrating the measurement model.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
408
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367424527
Date de parution :
23-10-20
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 235 mm
Poids :
598 g

Les avis