Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mechanisms for Long-Term Innovation

Technology and Business Development of Reverse Osmosis Membranes

Masatoshi Fujiwara, Yaichi Aoshima
Livre broché | Anglais | Advances in Japanese Business and Economics | n° 31
259,45 €
+ 518 points
Format
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores how a long-term innovation can take place based on historical analyses of the development of reverse osmosis (RO) membrane from the early 1950s to the mid-2010s. The RO membrane is a critical material for desalination that is a key to solve water shortages becoming serious in many places of the world.

The authors conducted in-depth field studies as well as analyses of rich archival data to demonstrate how researchers, engineers, managers, entrepreneurs, and policymakers interacted each other for this material innovation to be realized. A series of historical analyses in this book uncovered that initial government supports, strategic niche markets, emergence of breakthrough technology, and company-specific rationales played significant roles for companies to overcome four types of uncertainty, technological, market, competition, and social/organizational ones, and enabled the companies to persistently invest in the development and commercialization of the RO membrane.

This book depicts that innovation does not arise on a sudden, but that it is actualized through long lasting process with turns and twists, which is driven by many non-economic rationales beyond economic motives.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
372
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 31

Caractéristiques

EAN:
9789811948985
Date de parution :
17-12-23
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
548 g

Les avis