Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Media and Cultural Regulation

Livre broché | Anglais | Culture, Media and Identities | n° 6
112,95 €
+ 225 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

How far can culture be regulated through formal controls on the media? How are such controls shaped and contested in an age of cultural diversity and global cultural industries? In Media and Cultural Regulation, the contributors outline the ways in which contemporary trendsùpolitical, social, and economicùgive rise to public debates about policies concerned with culture. This book covers a range of key debates about the politics and regulation of culture. A range of theoretical issues are explored in questions of the public sphere and the politics of leisure. Three key arenas of contested regulation, posing very different issues of the formation and regulation of culture and media are discussed, including sexuality, globalization, and multiculturalism. Sexuality poses issues of control of representations, pornography, and censorship. Globalization raises questions of national identity and cultural imperialism. Multiculturalism challenges existing models of cultural identity and citizenship. Through these three central cases, major contests around the public defining of culture, identity, and difference are clarified. Balanced and accessible, the book deals with some of the most contentious aspects of contemporary cultural change. Incorporating questions, activities, and selected readings, it will be invaluable to students and lecturers as a resource for understanding the culture wars that occur more frequently in the global village.

Spécifications

Parties prenantes

Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
256
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 6

Caractéristiques

EAN:
9780761954408
Date de parution :
15-09-97
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
190 mm x 246 mm
Poids :
635 g

Les avis