Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Media Commercialization and Authoritarian Rule in China

Daniela Stockmann
Livre relié | Anglais | Communication, Society and Politics
100,45 €
+ 200 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

In most liberal democracies commercialized media is taken for granted, but in many authoritarian regimes the introduction of market forces in the media represents a radical break from the past with uncertain political and social implications. In Media Commercialization and Authoritarian Rule in China, Daniela Stockmann argues that the consequences of media marketization depend on the institutional design of the state. In one-party regimes such as China, market-based media promote regime stability rather than destabilizing authoritarianism or bringing about democracy. By analyzing the Chinese media, Stockmann ties trends of market liberalism in China to other authoritarian regimes in the Middle East, North Africa, sub-Saharan Africa, and the post-Soviet region. Drawing on in-depth interviews with Chinese journalists and propaganda officials as well as more than 2,000 newspaper articles, experiments, and public opinion data sets, this book links censorship among journalists with patterns of media consumption and media's effects on public opinion.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
358
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781107018440
Date de parution :
17-12-12
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
163 mm x 236 mm
Poids :
635 g

Les avis