Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Media Ethics and Social Change

Valerie Alia
Livre broché | Anglais | Media Topics
37,45 €
+ 74 points
Format
Date de disponibilité inconnue
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

An engaging and original study of current issues in media ethics, this book challenges students to explore the relationship between media ethics and social change. It considers the potentially beneficial uses of media practice for humanity, addressing questions of inclusivity and diversity and specialist topics that are absent from other texts. Using case studies and exercises based on real-life experiences of journalists, newsmakers, policy makers and consumers, Valerie Alia invites readers to examine current media practice and develop strategies for ethical problem solving and decision-making. Topics discussed include: ethical theories; social scientific theories; the search for a responsible practice; internationalisation of the media; the ethics of interviewing; politicians, power and spin; media, minorities and gender; arts, sports and travel; ethics and images; changing technologies; and codes and principles.Features* The only book to consider media ethics in the context of social change* Provides current examples of British and international media practice, theory, problem-solving exercises, workshop simulations and case studies* Includes original cartoons, rare photographs of great 'muckrakers', an annotated list of relevant films, and a full bibliography and index.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
240
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780748617715
Date de parution :
15-03-04
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
138 mm x 216 mm
Poids :
303 g

Les avis