Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Foregrounding language and the utterance in the work of Mikhail Bakhtin and his colleague Valentin Voloshinov, MIKHAIL BAKHTIN: RHETORIC, POETICS, DIALOGICS, RHETORICALITY examines their insights against the background of the classical, predominantly Aristotelian, verbal liberal arts of rhetoric, dialectic, and poetics. First setting Bakhtinian dialogics against a narrow rhetoric aimed at winning over others, it goes on, drawing upon the school's earlier phenomenological and sociological writings, to elaborate a Bakhtinian discourse theory that sees all utterances as rhetorical in an expanded sense and poetry as an imitation of rhetorical utterance. BIALOSTOSKY invents a Bakhtinian dialogic criticism that he situates against such figures as Todorov, Gadamer, Rorty, and Booth and explores the potentials of Bakhtin-School thought for a revitalized rhetorical criticism. He draws parallels between Bakhtin's dialogism and Michael Billig's sophistic sociology and argues the importance of language and history in Bakhtin's earliest work against Morson and Emerson's emphasis on ethics. He sets Aristotelian rhetoric against Bakhtin's discourse theory and reads Aristotle's Poetics against the grain to bring out its category of "thought" or dianoia as a site from which a Bakhtinian poetics of utterance can be recovered. A compilation and extension of more than thirty years' work on the Bakhtin School, MIKHAIL BAKHTIN: RHETORIC, POETICS, DIALOGICS, RHETORICALITY demonstrates the rich implications of Bakhtin's works for rhetorical theory, practice, and understanding. An early adopter of Bakhtin School ideas, DON BIALOSTOSKY first mobilized them to rehabilitate Wordsworth's narrative experiments in Making Tales (Chicago 1984) and extended them to rethink his lyric poetry and the critics who wrote about them in Wordsworth, Dialogics, and the Practice of Criticism (Cambridge 1992). His forthcoming book How to Play a Poem from the University of Pittsburgh Press brings Bakhtin School poetics to a pedagogy for poetry. He has taught at the Universities of Utah and Washington, at Stony Brook and Toledo and Penn State. Currently he is Professor in the Composition, Literacy, Pedagogy, and Rhetoric track and Chair of the English Department at the University of Pittsburgh.