•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mini EBOOK

De muzikale familiegeschiedenis van Karel de Rooij

Rinske Wels
Ebook | Néerlandais
12,99 €
+ 12 points
Format

Description

Een nostalgisch en bewogen levensverhaal van een geboren rasartiest. Bekend van het legendarisch duo Mini & Maxi. Een kijkje achter de schermen in de theaterwereld van de jaren 60 en 70.



'Toen mijn moeder op 18 december 2014 overleed, liet zij mij en mijn broer Nico een hutkoffer na vol affiches, foto's en artikelen uit tijdschriften en kranten. Door de coronapandemie een paar jaar geleden had ik eindelijk tijd om eens goed te spitten in al dat materiaal dat eruit tevoorschijn kwam. En wat bleek? Mijn hele familiegeschiedenis stond in het teken van muziek en theater. Alles wat ik zelf ooit op het podium heb gedaan, zag ik terugkomen in het werk van degenen die mij voorgingen. Ik kwam erachter waarom ik altijd heb geprobeerd de grenzen tussen variété en concertzaal, tussen kleinkunst en grote kunst te doorbreken. Bij alles wat ik vond viel ik van de ene verbazing in de andere. Dit wilde ik met mensen delen.'



Karel de Rooij is bekend als Mini van het duo Mini & Maxi. In de jaren zestig, zeventig en tachtig had het duo internationaal succes en werden de twee de Grootmeesters van het Muzikale Variété genoemd. Minder bekend is de familiegeschiedenis van De Rooij, een muzikale geschiedenis die bijna een eeuw variété omvat.



In Mini wijdt De Rooij ons in in het artiestenleven en neemt hij ons mee langs alle theaters van Nederland.



Karel de Rooij (Den Haag, 1946) is een Nederlandse kleinkunstenaar. Jazzpianist Nick de Rooij was zijn vader, violist Mimi de Rooij-Das van Grol zijn moeder, en zijn grootvader was orkestleider Karel Das van Grol. De Rooij is al sinds zijn vijfde bezig met theater. Hij deed een klassieke muziekopleiding en speelde trombone en viool. Met Peter de Jong vormde hij in 1969 het duo Mini & Maxi.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Langue:
Néerlandais

Caractéristiques

EAN:
9789026360282
Date de parution :
14-09-25
Format:
Ebook
Protection digitale:
Digital watermarking
Format numérique:
ePub

Les avis