Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mirrors of Memory

Freud, Photography, and the History of Art

Mary Bergstein
42,95 €
+ 85 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Photographs shaped the view of the world in turn-of-the-century Central Europe, bringing images of everything from natural and cultural history to masterpieces of Greek sculpture into homes and offices. Sigmund Freud's library--no exception to this trend--was filled with individual photographs and images in books. According to Mary Bergstein, these photographs also profoundly shaped Freud's thinking in ways that were no less important because they may have been involuntary and unconscious.In Mirrors of Memory, lavishly illustrated with reproductions of the photos from Freud's voluminous collection, she argues that studying the man and his photographs uncovers a key to the origins of psychoanalysis. In Freud's era, photographs were viewed as transparent windows revealing objective truth but at the same time were highly subjective, resembling a kind of dream-memory. Thus, a photo of a ruined temple both depicted the particular place and conveyed a sense of loss, oblivion, of time passing and past, and provided entry into the language of the psychoanalytic project.Bergstein seeks to understand how various kinds of photographs--of sculptures; archaeological sites in Greece, Rome, and Egypt; medical conditions; ethnographic scenes--fed into Freud's thinking as he elaborated the concepts of psychoanalysis. The result is a book that makes a significant contribution to our understanding of early twentieth century visual culture even as it shows that photography shaped the ways in which the great archaeologist of the human mind saw and thought about the world.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
344
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780801448195
Date de parution :
15-05-10
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
182 mm x 207 mm
Poids :
693 g

Les avis