Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Misunderstanding News Audiences

Seven Myths of the Social Media Era

Eiri Elvestad, Angela Phillips
Livre relié | Anglais | Communication and Society
182,45 €
+ 364 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Misunderstanding News Audiences interrogates the prevailing myths around the impact of the Internet and social media on news consumption and democracy. The book draws on a broad range of comparative research into audience engagement with news, across different geographic regions, to provide insight into the experience of news audiences in the twenty-first century.

From its inception, it was imagined that the Internet would benignly transform the nature of news media and its consumers. There were predictions that it would, for example, break up news oligarchies, improve plurality and diversity through news personalisation, create genuine social solidarity online, and increase political awareness and participation among citizens. However, this book finds that, while mainstream news media is still the major source of news, the new media environment appears to lead to greater polarisation between news junkies and news avoiders, and to greater political polarisation. The authors also argue that the dominant role of the USA in the field of news audience research has created myths about a global news audience, which obscures the importance of national context as a major explanation for news exposure differences.

Misunderstanding News Audiences

presents an important analysis of findings from recent audience studies and, in doing so, encourages readers to re-evaluate popular beliefs about the influence of the Internet on news consumption and democracy in the West.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
180
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138215184
Date de parution :
08-03-18
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
444 g

Les avis