Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Mobile-First Journalism

Producing News for Social and Interactive Media

Steve Hill, Paul Bradshaw
Livre broché | Anglais
48,95 €
+ 97 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Media publishers produce news for a full range of smart devices - including smartphones, tablets and watches. Combining theory and practice, Mobile-First Journalism examines how audiences view, share and engage with journalism on internet-connected devices and through social media platforms.

The book examines the interlinked relationship between mobile technology, social media and apps, covering the entire news production process - from generating ideas for visual multimedia news content, to skills in verification and newsgathering, and outputting interactive content on websites, apps and social media platforms. These skills are underpinned with a consideration of ethical and legal concerns involving fake news, online trolling and the economics of mobile journalism.

Topics include:

  • understanding how mobile devices, social media platforms and apps are interlinked;
  • making journalistic content more engaging and interactive;
  • advice on how successful news publishers have developed mobile and social media strategies;
  • adopting an approach that is entrepreneurial and user-centered;
  • expert interviews with journalists, academics and software developers;
  • learning key skills to launch and develop news websites, apps and social media outputs.

Mobile-First Journalism

is essential reading for journalism students and media professionals and of interest to those studying on courses in social and new media.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
224
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781138289314
Date de parution :
10-09-18
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
344 g

Les avis