Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Nos liseuses Vivlio rencontrent actuellement des problèmes de synchronisation. Nous faisons tout notre possible pour résoudre ce problème le plus rapidement possible. Toutes nos excuses pour la gêne occasionnée !
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Modern American Capitalism

Understanding Public Attitudes and Perceptions

Robert A Peterson, Gerald Albaum, George Kozmetsky
Livre relié | Anglais
161,45 €
+ 322 points
Livraison 2 à 3 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Peterson, Albaum, and Kozmetsky have systematically and formally documented here the American public's understanding of, attitudes toward, and perceptions regarding capitalism in the 1980s, and in so doing, have provided the first book to focus expressly on capitalism through empirical survey research. This work is based on a decade of empirical investigations and attempts to provide an accurate perspective that is devoid of the authors' personal views.

The data for the studies reported in the book were derived from questionnaires administered to more than 10,000 individuals--comprising national samples of the general public, newspaper editors, and college students. Information was collected by telephone or mail interviews, and participants were queried about various facets of capitalism. In analyzing the data, the authors have integrated disparate research to provide a comprehensive portrait of the public's view of capitalism at the beginning and the end of the 1980s. Following an introductory chapter, the presentation of their findings falls into four primary subject areas: defining capitalism, attitudes toward capitalism, perceptions of capitalism and business, and changes in attitudes toward capitalism. A final chapter summarizes the conclusions. In identifying a heretofore unknown public mind-set, this study will be a valuable reference tool for courses and professionals in corporate communications, management, and business and government, as well as an important addition to public and academic libraries.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
150
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780899306254
Date de parution :
21-11-90
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
390 g

Les avis