Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Music and Twentieth-Century Tonality

Harmonic Progression Based on Modality and the Interval Cycles

Paolo Susanni, Elliott Antokoletz
Livre broché | Anglais | Routledge Studies in Music Theory | n° 1
64,95 €
+ 129 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

This book explores the web of pitch relations that generates the musical language of non-serialized twelve-tone music and supplies both the analytical materials and methods necessary for analyses of a vast proportion of the 20th century musical repertoire. It does so in a simple, clear, and systematic manner to promote an easily accessible and global understanding of this music. Since the chromatic scale is the primary source for the pitch materials of 20th-century music, common sub-collections of the various modes and interval cycles serve as the basis for their mutual transformation. It is precisely this peculiarity of the non-serialized twelve-tone system that allows for an array of pitch relations and modal techniques hitherto perceived difficult if not impossible to analyze. Susanni and Antokoletz present the principles, concepts, and materials employed for analysis using a unique theoretic-analytical approach to the new musical language. The book contains a large number of original analyses that explore a host of composers including Ives, Stravinsky, Bartók, Messiaen, Cage, Debussy, Copland, and many more, providing insight into the music of the tonal revolution of the twentieth century and contributing an important perspective to how music works in general.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
176
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 1

Caractéristiques

EAN:
9781138793507
Date de parution :
17-07-14
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
150 mm x 226 mm
Poids :
249 g

Les avis