•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Music Sociology

Value, Technology, and Identity

Raphaël Nowak, Andy Bennett
Livre relié | Anglais
182,45 €
+ 364 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Music Sociology critically evaluates current approaches to the study of music in sociology and presents a broad overview of how music is positioned and represented in existing sociological scholarship. It then goes on to offer a new framework for approaching the sociology of music, taking music itself as a starting point, and considering what music sociology can learn from related disciplines such as critical musicology, ethnomusicology, and cultural studies.

As a central form of leisure, consumption, and cultural production, music has attracted significant attention from sociologists who seek to understand its deeper socio-cultural meaning. With case studies that address sound environments, consumption, media technologies, local scenes, music heritage, and ageing, the authors highlight the distinctive nature of musical experience, and show how sociology can illuminate it. Providing both a survey of existing perspectives the sociology of music, and a thought-provoking discussion of how the field can move forward, this concise and accessible book will be a vital reading for anyone teaching or studying music from a sociological standpoint.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
186
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9780367210182
Date de parution :
25-05-22
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
152 mm x 229 mm
Poids :
430 g

Les avis