•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Myth, Meaning and Performance

Toward a New Cultural Sociology of the Arts

Ronald Eyerman, Lisa McCormick
Livre broché | Anglais
74,45 €
+ 148 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

The cultural and performative turns in social theory have enlivened sociology. For the first time these new developments are fully integrated into new approaches to the sociology of the arts in this important new book. Building on the established research into art worlds, what is interesting for the new sociology of the arts, understood in the broad sense to include popular culture as well the classical focus on music, painting, and literature, is the relationship between art works and meaning, myth, and performance. Also reflected in these rich essays, which range from Beethoven to John Lennon to Chinese avant garde artists, is the lived experience of the artist and its impact on the process of creation and innovation.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
172
Langue:
Anglais

Caractéristiques

EAN:
9781594512155
Date de parution :
15-12-06
Format:
Livre broché
Format numérique:
Trade paperback (VS)
Dimensions :
153 mm x 230 mm
Poids :
244 g

Les avis