Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Network Enterprises

The Evolution of Organizational Models from Guilds to Assembly Lines to Innovation Clusters

Gianfranco Dioguardi
Livre relié | Anglais | Innovation, Technology, and Knowledge Management | n° 104
181,95 €
+ 363 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Building on the historical analysis of organizations and theories that have influenced their development, Gianfranco Dioguardi provides an insightful exploration of the network enterprise and its evolution from the Medieval guilds to the present innovation clusters of Silicon Valley, the Research Triangle, Route 128, and other regions in the U.S and around the world. Providing in-depth analysis of production systems and the evolution of "lean manufacturing" principles, Dioguardi integrates history, sociology, management theory, and economics to explore the dynamics of organizations that operate as networks and interact with other firms along the supply chain and in complementary industries. In a technology-enabled environment, the boundaries between products and services and across enterprises become blurred-and create the context for entrepreneurship, innovation, and dissemination of knowledge. Several chapters are devoted to practical concerns of managing the network enterprise, with a particular interest in the ethical and cultural issues. Dioguardi concludes with discussion of the role of the network enterprise in new firm creation and economic growth.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
119
Langue:
Anglais
Collection :
Tome:
n° 104

Caractéristiques

EAN:
9781441913319
Date de parution :
14-12-09
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
156 mm x 234 mm
Poids :
381 g

Les avis