Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
The nine American Jews of whom Milton Konvitz writes are philosophers, jurists, or rabbis, widely known and readily accepted as American Jewish thinkers. Their work reflects all essential Jewish values. Each person in his own way has dedicated his work to the betterment of life and the advancement of human ideals. In this sense, their Jewishness is not defined by religion alone. Americanism permeated all they thought and all they did.Konvitz argues that in the complex modern world, secularists often serve God more handsomely than do members of synagogues or churches. For example, when the Supreme Court in 1954 (with Felix Frankfurter playing a key role behind the scenes) agreed to outlaw segregation of the races in public schools, was the Court's action secular or religious? When Congress passed the statute known as the Americans with Disabilities Act, requiring equal treatment of handicapped persons, was the action secular or religious? Is a minimum wage act secular or religious? Is Medicaid a secular or a religious act? Konvitz believes the distinction is not useful, or even possible.The book is divided into three parts, reflecting Konvitz's range of intellectual interests. The nine essays offer concise intellectual biographies of three American Jewish philosophers, three Supreme Court Justices, and three rabbis. The philosophers-Horace M. Kallen, Morris Raphael Cohen, and Sidney Hook-are world-renowned. The jurists-Louis D. Brandeis, Benjamin N. Cardozo, and Felix Frankfurter-hold prominent places in American legal history. And the three rabbis-Leo Jung, Robert Gordis, and Jacob Agus-are known wherever Jewish thought is studied. By treating with equal seriousness the lives and writings of both religious and secularist thinkers, the author intentionally minimizes the conventional antagonism and frequent conflict between religion and secularism.An unusual feature of the book is the fact that the author was a close friend of six of the persons whose lives and work are examined, allowing him a perceptive insight into their character and thought. Although the book is about serious subjects, its graceful style makes the contents easily accessible to lay persons as well as scholars and students of Judaica.