Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous

Nintendo

Playing with Power

Randy Nichols
Livre relié | Anglais | Global Media Giants
67,95 €
+ 135 points
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Originally founded in 1889 as a manufacturer of playing cards, this book examines the history and political economic status of the multinational consumer electronics and video game giant Nintendo.

This book offers a deeper examination into Nintendo as a global media giant, with some of the industry's best-selling consoles and most recognizable intellectual property including Mario, Pokémon, and Zelda. Drawing upon the theory of the political economy of communication, which seeks to understand how communication and media serve as key mechanisms of economic and political power, Randy Nichols examines how Nintendo has maintained its dominance in the global video game industry and how it has used its position to shape that industry. This book argues that while the company's key figures and main franchises are important, Nintendo's impact as a company - and what we can learn from its evolution - is instructive beyond the video game industry.

This book is perfect for students and scholars of media and cultural industries, critical political economy of media, production studies, and games studies.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
100
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9780367469092
Date de parution :
13-10-23
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
140 mm x 216 mm
Poids :
276 g

Les avis