Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
Vous voulez être sûr que vos cadeaux seront sous le sapin de Noël à temps? Nos magasins vous accueillent à bras ouverts. La plupart de nos magasins sont ouverts également les dimanches, vous pouvez vérifier les heures d'ouvertures sur notre site.
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.0000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Sciences humaines
  4. Droit
  5. Droit général
  6. Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten

Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten

D.W.F. Verkade
Livre broché | Néerlandais | Monografieen BW
73,00 €
+ 146 points
Livraison sous 3 jours ouvrables
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Deze uitgave behandelt afdeling 6.3.3A BW, de wetgeving op het gebied van oneerlijke handelspraktijken die eind 2008 in werking trad. De afdeling omvat, wat de positie van consumenten jegens ondernemers betreft, regels voor misleidende consumentenreclame zoals we die eerder uit afd. 6.3.4 kenden, maar omvat méér. Afdeling 6.3.3A richt zich ook tegen andere oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, zoals agressieve handelspraktijken. En de regels zijn niet beperkt tot gedragingen vóór het tot stand komen van een overeenkomst, maar gelden ook voor oneerlijke handelspraktijken na het sluiten daarvan (aflevering, service, klachtenbehandeling). De achtergrond van de artikelen 6:193a-j BW - gelegen in Richtlijn 2005/29/EG - en de inhoud daarvan worden in dit boekje belicht. Een slothoofdstuk is gewijd aan handhavingskwesties, waarbij in deze tweede druk ruime aandacht wordt gegeven aan het in 2014 ingevoerde vernietigingsrecht voor de consument (art. 6:193j, lid 3). Ook de actiebevoegdheid van concurrenten en collectieve acties (vgl. art. 3:305a en 3:305d BW) komen aan bod, evenals handhaving door de Autoriteit Consument en Markt en klachtmogelijkheden bij de Stichting Reclame Code. Bij de invoering van afdeling 6.3.3A over oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten, is de inhoud van afdeling 6.3.4 teruggebracht tot misleidende reclame jegens ondernemers, alsmede vergelijkende reclame. Afdeling 6.3.4 wordt door dezelfde auteur behandeld in MonBW B49b (Misleidende (B2B) reclame en vergelijkende reclame).

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Langue:
Néerlandais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9789013135411
Date de parution :
23-09-16
Format:
Livre broché
Dimensions :
158 mm x 242 mm
Poids :
238 g

Les avis