Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Een deur wordt genereus opengegooid, kom binnen, wuift het. Doek na doek groeit de aanwezigheid, de ruimte van het atelier is bevolkt door personages van twijfelachtig allooi. Ze lijken deemoedig te poseren voor hun schilder, ze hebben zich gewillig zo gezellig opgesteld voor een lief groepsportret. Maar niet één weet onder een langdurige blik zijn onschuld te bewaren. Er woedt daar iets, zoveel is zeker. Elk gezicht verbergt een samenzwering, een kwaad geweten, elke plooi een groezelig verleden.
Na haar bezoek aan het atelier van Jef Blancke rustte Martha Heesen niet totdat ze die merkwaardige, intrigerende figuren hun geheimen had ontfutseld. Sommigen spreken veel en graag, anderen zijn even afwerend als hun tronie laat vermoeden. Al spelend bedeelde Heesen ze met een rol in een nog ongeschreven verhaal, waarin de schilder een verrassende entree maakt. Door hun vormende geschiedenis met pen en scalpel bloot te leggen, verbindt ze Blanckes werken tot een subtiel coherente reeks.
De vruchtbare samenwerking tussen de Vlaamse schilder en de Nederlandse schrijfster levert een boeiend stripverhaal op, waarin wonderlijke beelden geïllustreerd worden door een al even wonderlijke tekst.
Zinnelijk, uitdagend, verrassend.
JEF BLANCKE (Anderlecht, 1945) is romanschrijver en schilder. In 1993 debuteerde hij met de roman Een blokje om. Daarna begon hij verwoed te schilderen. In 2000 publiceerde hij opnieuw een roman: Holleweg. Naast talloze tentoonstellingen werden van hem door Uitgeverij P twee schilderboeken uitgegeven, van poëtische teksten voorzien. Voor het eerste, Jef (2005), werkte hij samen met André Sollie. Mensen (2008) resulteerde uit een samenwerking met Lief Vleugels. Ooggetuigen is het derde in de reeks.
MARTHA HEESEN (Oisterwijk, Noord Brabant, 1948) is – ook in Vlaanderen – voornamelijk bekend als schrijfster van kinder- en jeugdboeken. Haar boeken zijn spannend, geheimzinnig en droevig tegelijk. De hoofdpersonen zijn vaak eenzame kinderen die een geheim met zich meedragen. Zij verzamelde Zilveren Griffels en kreeg in 2004 voor Toen Faas niet thuiskwam een Gouden Uil. Voor haar laatste boek, Bajaar, ontving zij de Gouden Lijst. Zij schrijft ook voor volwassenen.