Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Nous utilisons des cookies dans le but suivant :
Assurer le bon fonctionnement du site web, améliorer la sécurité et prévenir la fraude
Avoir un aperçu de l'utilisation du site web, afin d'améliorer son contenu et ses fonctionnalités
Pouvoir vous montrer les publicités les plus pertinentes sur des plateformes externes
Gestion des cookies
Club utilise des cookies et des technologies similaires pour faire fonctionner correctement le site web et vous fournir une meilleure expérience de navigation.
Ci-dessous vous pouvez choisir quels cookies vous souhaitez modifier :
Cookies techniques et fonctionnels
Ces cookies sont indispensables au bon fonctionnement du site internet et vous permettent par exemple de vous connecter. Vous ne pouvez pas désactiver ces cookies.
Cookies analytiques
Ces cookies collectent des informations anonymes sur l'utilisation de notre site web. De cette façon, nous pouvons mieux adapter le site web aux besoins des utilisateurs.
Cookies marketing
Ces cookies partagent votre comportement sur notre site web avec des parties externes, afin que vous puissiez voir des publicités plus pertinentes de Club sur des plateformes externes.
Une erreur est survenue, veuillez réessayer plus tard.
Il y a trop d’articles dans votre panier
Vous pouvez encoder maximum 250 articles dans votre panier en une fois. Supprimez certains articles de votre panier ou divisez votre commande en plusieurs commandes.
Pieter Rademaker is een succesvolle Amsterdamse schilder die zijn dochter Ramona in liefde en vrijheid heeft opgevoed. Dat weerhoudt Ramona er echter niet van om ervandoor te gaan met een Marokkaanse man van dubieuze komaf. Als zij op een dag van de aardbodem verdwenen lijkt, weet Pieter dat hij maar één ding kan doen: op zoek gaan naar Ramona.
Zijn zoektocht brengt hem in contact met een ander Amsterdam, een ander Nederland dan dat hij kende. Hij raakt verzeild in soennitische moskeeën, op de Wallen en komt in contact met drugshandelaren. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij een Afrikaanse illegaal die hem de andere kanten van het leven laat zien en een jonge Turkse vrouw die andere deuren van de liefde voor hem opent.
Pieter Rademaker zit nog half in de wereld van Van Gogh en Rembrandt als hij erachter komt dat de huidige realiteit van zijn stad zijn verbeelding overstijgt. Door zijn zoektocht naar Ramona wordt Pieter geconfronteerd met zichzelf en tot zijn eigen schrik realiseert hij zich dat hij eigenlijk niet naar Ramona zoekt, maar naar nieuwe ideeën voor zijn schilderijen. Hij wil de schilder van zijn tijd zijn. Hij wil de nieuwe realiteit die hij heeft ontdekt op zijn doeken krijgen.
Op zoek naar Ramona is een zoektocht naar onszelf; een authentieke, urgente en hoogstpersoonlijke roman van een schrijver die zijn literaire sporen heeft verdiend met zijn unieke beschrijvingen van verschillende werelden.
Deze nieuwe roman van Kader Abdolah is een pleidooi voor de kracht en de schoonheid van een veranderend Nederland.
Kader Abdolah (Iran, 1954), auteur van romans als Het huis van de moskee, Salam Europa! (longlist ECI Literatuurprijs 2017) en Het pad van de gele slippers, is een van de meest geliefde schrijvers uit ons taalgebied. In 2020 publiceerde hij met veel succes 1001 nacht, zijn persoonlijke bewerking van misschien wel het beroemdste verhaal ter wereld.
Over 1001 nacht:
‘Het is een rijk boek, niet alleen door het levendige Nederlands van Abdolah, maar ook door zijn kundige uitleg bij de exotisch aandoende verhalen.’
Humo
‘De tien vertellingen die hij heeft bewerkt zijn compact, zeer levendig en lezen ongekend makkelijk.’
Nederlands Dagblad
‘Zeer geschikt voor eindeloze corona-avonden.’
De Volkskrant
‘Hij weeft zijn uitleg zo kunstig door de oorspronkelijke tekst, dat het een boeiend verhaal op zich wordt. Abdolah slaagt erin om 1001 nacht als de lamp van Aladin op te wrijven en weer te doen sprankelen.’