•  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous     
  •  Retrait gratuit dans votre magasin Club
  •  7.000.000 titres dans notre catalogue
  •  Payer en toute sécurité
  •  Toujours un magasin près de chez vous
  1. Accueil
  2. Livres
  3. Savoirs
  4. Dictionnaires & Cours de langue
  5. Linguistique
  6. Linguistique
  7. Patterns and Meanings of Intensifiers in Chinese Learner Corpora

Patterns and Meanings of Intensifiers in Chinese Learner Corpora

Chunyan Wang
Livre relié | Anglais | China Perspectives
222,95 €
+ 445 points
Format
Livraison 1 à 2 semaines
Passer une commande en un clic
Payer en toute sécurité
Livraison en Belgique: 3,99 €
Livraison en magasin gratuite

Description

Intensification plays a major role in spoken and written interaction, enabling the writer or speaker to express different levels of commitment. This book explores the patterns and meanings of intensifiers in Chinese learner English by ways of comparison with native English. The study is conducted within the theoretical framework of Firthian contextual theory of meaning, Sinclairian model of Extended Units of Meaning (EUM) and Hunston's pattern grammar. The method of contrastive inter-language analysis (CIA) is adopted and the intensifier collocations in learner English and native English are explored by means of quantitative and qualitative analyses of corpora data. This book is the first attempt to investigate the patterning and meaning features of intensifiers systematically with the corpora data in Chinese learner English. Readers will obtain a relatively complete picture of how Chinese learners use intensifiers to realize their attitudinal meanings.

Spécifications

Parties prenantes

Auteur(s) :
Editeur:

Contenu

Nombre de pages :
192
Langue:
Anglais
Collection :

Caractéristiques

EAN:
9781138202535
Date de parution :
13-12-16
Format:
Livre relié
Format numérique:
Genaaid
Dimensions :
155 mm x 234 mm
Poids :
430 g

Les avis